Τα υπέρ
Αυτός ο τρόπος διασκέδασης μπορούμε να πούμε ότι έχει θετικά αποτελέσματα για τα παιδιά αν τηρούνται τα παραπάνω χρονικά όρια. Παρακάτω αναφέρουμε κάποια από τα υπέρ:
• Βοηθάει να αναπτυχθούν δεξιότητες, όπως η ταχύτητα των αντανακλαστικών και η μνήμη.
• Τονώνει τη συγκέντρωση, κάτι που συνιστάται για παιδιά που έχουν έλλειψη συγκέντρωσης ή είναι υπερκινητικά.
• Ενεργοποιεί τον οπτικοκινητικό συντονισμό, επιτρέπει δηλαδή τον συντονισμό μεταξύ του τι βλέπουν και του τι πρέπει να κάνουν.
• Εμπλουτίζει τις γνωστικές τους δεξιότητες χρησιμοποιώντας εκπαιδευτικά παιχνίδια.
• Ενισχύει την δύναμη της φαντασίας τους, την παρατηρητικότητα, την επιδεξιότητα και την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων.
Τα κατά
Στην περίπτωση όμως που δεν τηρούνται τα παραπάνω όρια, τότε τα κατά αυτού του τρόπου διασκέδασης είναι πολύ περισσότερα. Παρακάτω αναφέρουμε μερικά από αυτά:
• Μπορεί να προκαλέσει νευρικότητα αν ασχολούνται πολύ ώρα με τον υπολογιστή, επειδή βομβαρδίζεται το νευρικό σύστημα.
• Δημιουργεί απομόνωση και κάποια καθυστέρηση στη διαδικασία της κοινωνικοποίησής τους.
• Η αλληλεπίδραση με το μηχάνημα μπορεί να είναι πιο σημαντική για τα παιδιά από το να βρεθούν με συγγενείς και φίλους.
• Περιορίζει τις λοιπές δραστηριότητες, δεδομένου ότι συγκεντρώνονται μόνο στο παιχνίδι και ξεχνάνε να διαβάσουν, να ασκήσουν κάποιο άθλημα ή να παίξουν στην γειτονιά.
• Παιχνίδια που έχουν μέσα βία μπορούν να μεταδώσουν λανθασμένες αξίες στα παιδιά, ιδιαίτερα στα αγόρια.
• Μειώνει την ανάπτυξη της φαντασίας και την ικανότητα διάκρισής της από την πραγματικότητα.
• Ο εγκέφαλος συνηθίζει στις πολύ γρήγορες εναλλαγές εικόνων και ήχων και δυσκολεύεται να παρακολουθήσει την ομιλία του καθηγητή, ή ακόμα και συνομιλίες με άλλους μαθητές.
• Επειδή η καθημερινότητα των παιδιών αποτελείται από ολοένα και περισσότερες δραστηριότητες οι οποίες απαιτούν όραση σε κοντινές αποστάσεις και όχι σε μακρινές, ελαττώνεται η όρασή τους σε μακρινές αποστάσεις.
Αυτός ο τρόπος διασκέδασης μπορούμε να πούμε ότι έχει θετικά αποτελέσματα για τα παιδιά αν τηρούνται τα παραπάνω χρονικά όρια. Παρακάτω αναφέρουμε κάποια από τα υπέρ:
• Βοηθάει να αναπτυχθούν δεξιότητες, όπως η ταχύτητα των αντανακλαστικών και η μνήμη.
• Τονώνει τη συγκέντρωση, κάτι που συνιστάται για παιδιά που έχουν έλλειψη συγκέντρωσης ή είναι υπερκινητικά.
• Ενεργοποιεί τον οπτικοκινητικό συντονισμό, επιτρέπει δηλαδή τον συντονισμό μεταξύ του τι βλέπουν και του τι πρέπει να κάνουν.
• Εμπλουτίζει τις γνωστικές τους δεξιότητες χρησιμοποιώντας εκπαιδευτικά παιχνίδια.
• Ενισχύει την δύναμη της φαντασίας τους, την παρατηρητικότητα, την επιδεξιότητα και την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων.
Τα κατά
Στην περίπτωση όμως που δεν τηρούνται τα παραπάνω όρια, τότε τα κατά αυτού του τρόπου διασκέδασης είναι πολύ περισσότερα. Παρακάτω αναφέρουμε μερικά από αυτά:
• Μπορεί να προκαλέσει νευρικότητα αν ασχολούνται πολύ ώρα με τον υπολογιστή, επειδή βομβαρδίζεται το νευρικό σύστημα.
• Δημιουργεί απομόνωση και κάποια καθυστέρηση στη διαδικασία της κοινωνικοποίησής τους.
• Η αλληλεπίδραση με το μηχάνημα μπορεί να είναι πιο σημαντική για τα παιδιά από το να βρεθούν με συγγενείς και φίλους.
• Περιορίζει τις λοιπές δραστηριότητες, δεδομένου ότι συγκεντρώνονται μόνο στο παιχνίδι και ξεχνάνε να διαβάσουν, να ασκήσουν κάποιο άθλημα ή να παίξουν στην γειτονιά.
• Παιχνίδια που έχουν μέσα βία μπορούν να μεταδώσουν λανθασμένες αξίες στα παιδιά, ιδιαίτερα στα αγόρια.
• Μειώνει την ανάπτυξη της φαντασίας και την ικανότητα διάκρισής της από την πραγματικότητα.
• Ο εγκέφαλος συνηθίζει στις πολύ γρήγορες εναλλαγές εικόνων και ήχων και δυσκολεύεται να παρακολουθήσει την ομιλία του καθηγητή, ή ακόμα και συνομιλίες με άλλους μαθητές.
• Επειδή η καθημερινότητα των παιδιών αποτελείται από ολοένα και περισσότερες δραστηριότητες οι οποίες απαιτούν όραση σε κοντινές αποστάσεις και όχι σε μακρινές, ελαττώνεται η όρασή τους σε μακρινές αποστάσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου